Saturday, December 5, 2009

4.12 / Ipoh, dalsi setkani s Islamem a cesta na Pangkor

29.11. Bereme batohy a jdeme na snidani (na nase oblibene misto - hlusi cinane s nejlepsi kokosovou ryzi Nasi Lemak v okoli) s polaky, Jean z Filipin a jejim muzem boxerem Wallym. Pak jdeme na stop a po 40 inutach se vezeme do Ipohu. Ubytovavame se zas u cinanu na Jalan Al Bakru - West pool hotel (bez bazenu samozrejme) za 24RM za 3 osoby a vyrazime do mesta. Hned vedle nedalekeho namesti s detskym hristem nalezame delikatni a levnou nabidku malajskych jidel tak si cpeme pupky az praskame. Clovek si nanda na talir vsechno co chce, ten pak ukaze a dozvi se cenu, za talir na ktery se uz nevejde ani dalsi zrnko ryze platime 5,5RM. Shanime nejake levne pivo aby se nam lip travilo a najednou Marcina prekvapil smykem typek na motorce. Za chvili je tu druhy a vezou nas do nejlevnejsi hospody ve meste. Tady se seznamujeme s 3 id cjsou tu na dovce a zvou nas na nekolik rund piv. Jsou fakt vtipny, a az budeme mit cestu okolo Joha Baru mame se stavit....

30.11. Vyrazime busem do cinskeho chramu Sam Poh za mestem a cely ho prolezame. Ma nadhernou zahradu plnou bonzaji, soch a rybnicek plny barevnych ryb. Skrze chram se da jeskyni prolezt do prostranstvi mezi skalami a zde stoji dalsi templ. Aby ho mohli postavit, museli pronosit dirou ve skale veskery material. Na mape jsme nasli jeste dalsi skalni chram o par km dal tak se tam mrkneme taky. Kek Look Tong je obrovska jeskyne-chram plna gigantickych krapniku a na jeji drhe strane je rozlehla zahrada. Vecer se vracime zase k malajcum na jidlo, ucime je karty a kecame.

1.12. Jdeme prozkoumat dalsi templ, puvodni plan byl thajsky Meh Prasit ale nedari se nam dostat na spravne misto, tak konecime v Perak Tong - dalsi cinsky chram v jeskyni. Hned naproti vchodu je temer 9ti metrova socha Budhy a skalo se da prolezt az na vrsek hory odkud je pekny vyhled na mesto, ktere se pomalu nori do deste. Dneska se asi pekne vysprchujem. Dole jeste pozorujeme vsudypritomne opice a pak mavame na autobus prave ve chvili kdy se spousti poradny lijak.
Vecerime zas u malajcu, uz znamecelou rodinu - Azahara, jeho zenu Wati,deti, otce Isu a mamu co vari vsechny ty pochoutky, nekteere vyhlasene po celem Ipohu.

2.12. Marcin chtel jet do KL driv, ale nakonec s nami zustal az do posledni mozne chvile. Jdeme na obri nudlovou snidani kcinanum vedle hotelu a pak se sMarcinem loucime (pozdeji sme se dozvedeli ze mu uletelo letadlo:). My s Julii jeste zustavame, chceme jeste stravit nejaky cas s Azaharem a Wati. Odpoledne jsme konecne nasli Meh Prasit temple, je v nem asi 30m dlouha socha leziciho Budhy - tahne se od jedne steny ke druhe. Odpoledne se toulame mestem a davame se do reci s 3 chlapy z Indonesie. Stejne jako Azarah a Wati si stezuji ze v Ipohu neni co delat, tak zjistuju jak je to tu s bary a diskotekami. Je to problem protoze muslimove nesmi prodavat alkohol (spravne by nemeli ani pit ale realita je asi trosku jina) jinak by byliu vylouceni z komunity. Ani nevime jak, ale najednou jsme uprostred nabozenskeho kazani o Islamu - proc by zeny mely polslouchat muze, proc by mely chodit zahalene a spoustu dalsich veci. V Julii to zacina vrit a jde radsi na zachod. Potom se vraci ze zachodu a rika ze cestou nasla na stene obrovsky plagat Adolfa Hitlera. chapeme a dozvidame se, ze Hitler byl celkem v pohode chlapek ktery pobil mnoho zidu, ze kdyby dokoncil co chtel nebyl by zadny Israel a podobne nesmysly. Snazime se oponovat, ale je to jako bychom mluvili do zdi. Vstavame a jdeme na holel kde jeste dlouho resime vsechny minusy mistni (ale asi ne jen mistni) malajske muslimske komunity.

Vecer jdeme zas na stejne misto, kecame s Azarahem a Wati a hrajeme karty. Jsou unaveni, aby se uzivili Azarah pracuje jako postak a jeste se odpoledne az do vecera stara o bistro. Wati ma praci v bance za trochu vic penez ale take vecer pomaha v bistru. Deti jsou vecer (stejne jako ve vetsine rodin pracujicich cely den) s rodici v praci az do 11, pak prijde otec a pomuze vse sbalit a zavrit. Jsou hodni, v parku prespavaji mistni bezdomovci, kdyz prinesou jen neco malo penez dostanou velkou porci ryze s omackou. Vypravime jim o cinskych chramech za mestem a k nasemu prekvapeni je neznaji. Islam jim zakazuje navstevovat jine chramy nez muslimske. Zjistujeme ze muslimove to nemaji se zabavou lehke, maji spoustu veci zakazano a v kombinaci s nedostatkem penez chodi ven s prateli ven jen po vyplate, jinak ziji prevazne jen v ramci rodiny. Jsme pozvani na spolecny vylet v sobotu.

3.12. Rozhodujeme se, ze na dalsi 2/3 dny v Ipohu uz nemame, je nam to lito, ale musime dal. Bereme ceduli s napisem Lumut a jdeme na vypadovku. Nikdo nestavi, zato za nami chodi spousta lidi a posila nas na autobus. Nakonec vzdavame a kupujeme si listky. Lumut je byvala rybarska vesnice ale ted vypada celkem turisticky tak si za 10RM kupujeme listek na lod a plavime se na ostrov Pangkor. Z pristavu musime k nasi nelibosti taxikem za 12RM, ale neni jina cesta. Jedeme rovnou do guesthousu ktery nam doporucili prez mail Mirek s Konradem a dostavame posledni chatku pro dva za 30RM. Ceny jidla na ostrove jsme se trochu bali, ale nastesti jsou zde normalni ceny okolo 3-4RM za porci nudli nebo ryze. Po veceri zacina prset a jdeme na koupacku na plaz hned pred vesnici. Slunce se pomalu blizi k obzoru a dest dopadajici do more vypada jak miliony malych jehlicek vystupujicich z hladiny. Uzivame si magicky moment az do chile kdy zjistujeme, ze mame tela pokryta divny hnedym cimsi. Utikame do sprchy a v hostelu potkavame Mirka s Konradem. Nasli v lese pade, tak nas zvou na rum s kolou.

4.12. S polskymi kluky jdeme na vylet do dzungle. Stavme se tercem utoku desitek pijavc a s krikem utikame zpet. Pijavice jsou male, ale dokazou se natahnout do velikosti nekolika cm a pohybuji se neuveritelne rychle. Vecer si davame rybu, jsme preci na ostrove. Ma fakt divny kukuc ale jeji maso je moc dobre a jemne. Zitra pokracujeme na ostrov Penang.

3 comments:

1. U vás asi dobrý, jak vidím, určitě tam nemrzne jako tady.

ReplyDelete
  2. Ahoj, to je super čtění, až se vrátíte, tak byste měli vydat knihu!:)) jsem ráda, že se máte dobře a přeju hodně štěstí a zážitků na další cestě. My s Michim v pondělí vyrážíme do Mexika...

3. Hey! bonne année!! je suis inquiète, pas de nouvelles de vous deux depuis des semaines, je prefère penser que c'est parce que vous faites que bouffer des trucs halucinants en vous faisant masser les doigts de pieds au bord de l'eau...:)
    des news, please!!! je vous embrasse très fort tous les deux... anne